14 Aralık 2009 Pazartesi

Is Console Gaming Dying?

Is Console Gaming Dying?

Het is oke, ik weet wat je denkt: De titel van deze functie alleen al "troll" alle schriftelijke eroverheen, en ik ben gewoon een andere PC gaming ijveraar wie een of andere manier misleid zijn oogkleppen op bundel van synapsen te geloven dat console gaming is ongeveer aansluiten gelederen de dodo's. Dus, voordat ik begin, ga ik om te anticiperen op eventuele flamewar door het leggen van mijn gaming kaarten op tafel.

Ik heb momenteel een gaming pc, een Microsoft Xbox 360, een Nintendo Wii, een Sony PlayStation 2, een Nintendo DS, een Nintendo Game Boy Color, een Sega Megadrive en zelfs een Sinclair ZX Spectrum in mijn salon. Ik ben al een geëngageerde multi-platform gamer sinds de vroege jaren 1980, en ik heb honderden games gespeeld op een divers scala aan elektronische gadgets in de afgelopen decennia. Van Animal Crossing voor Crysis heb ik een eclectische smaak in pixellated entertainment, en de doos van silicium waarop het gebeurt te draaien is ongeveer net zo belangrijk voor mij als de vorm van een knapperig.

Het is met dit in gedachten die ik heb is het kijken naar de huidige generatie console met grote belangstelling, en zelfs ik begin te denken dat dit de laatste generatie van consoles worden zoals wij die kennen. Voordat we kijken naar de problemen, echter, is het belangrijk om te begrijpen hoe groot de console gaming is nu. Eerder dit jaar, Game liet de totale Britse verkoopcijfers voor de huidige generatie consoles, onthullen dat 24,2 miljoen stuks werden verkocht.

Is Console Gaming Dying? Is Console Gaming Dying?
Animal Crossing - Klik om te vergroten

In termen van aantallen, dat is een console voor bijna de helft van de bevolking van het Verenigd Koninkrijk. Natuurlijk werkt het niet helemaal werken zoals dat, zoals veel mensen hebben meer dan een machine, maar het blijkt dat deze generatie consoles is enorm succesvol. Zoals te verwachten, de best verkopende twee consoles zijn de Nintendo DS (9,4 miljoen) en de Wii (5,4 miljoen), met de stijging van de casual gaming blijkt te zijn een grote, runderen stapel geld voor Nintendo, ondanks de consoles "beperkte verwerkingsmogelijkheden.

Het is moeilijk om de verkoopcijfers direct te vergelijken met de PC, en zelfs wild verkopen zijn moeilijk in te schatten wanneer er zoveel winkels te downloaden die niet zijn verantwoord in de gebruikelijke kaarten, zoals Steam. Toch heeft ELSPA stuurde me een aantal interessante informatie over de markt van de PC's marktaandeel in de retail games die helpt werpen enig licht op het onderwerp ...

Is Console Gaming Dying? Is Console Gaming Dying?
Modern Warfare 2 - Klik om te vergroten

Bijvoorbeeld, Modern Warfare 2 is momenteel de nummer 1 totale spel. Als een first person shooter die vooral wordt verkocht op de multiplayer-mogelijkheden zou je denken dat de pc zou het peloton leidt, maar in feite is het tegendeel waar is. Vorige week heeft de Xbox 360-versie goed voor 54 procent van de geregistreerde verkopen, terwijl de PS3 goed voor 39 procent.

De rest van de omzet wordt gedeeld tussen de PC en de handheld versies, met de PC slechts goed voor 5 procent van de detailhandel van het spel, ondanks het feit dat het momenteel op nummer 2 in de [url = www.bit-tech.net / news/top-10-pc-games-chart] PC Games Chart [/ url]. Een soortgelijk verhaal weergegeven met Need for Speed: Shift, met de pc die samen slechts 2 procent van de detailhandel. Dus, nee - console gaming is niet dood. Het is gewoon te succesvol.

Natuurlijk zijn deze statistieken kromgetrokken door het feit dat ze alleen gebaseerd op gegevens detailhandel, en vele PC gamers kiezen om hun games te downloaden van diensten zoals Steam en Direct2Drive. Maar het blijkt dat console gaming doet, is nog steeds absoluut groot als het gaat om Britse detailhandel. Zeker op de korte termijn, lijkt het alsof de console gaming is erg ver van het invoeren van de weeën van de dood.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder